header_gr
Εκτύπωση
PDF

Δρ Νικόλαος ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ

digelidis

Βαθμίδα
Αναπληρωτής Καθηγητής

Γνωστικό αντικείμενο
Διδακτική της Φυσικής Αγωγής

Κτίριο: Α

Γραφείο: 2

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Τηλέφωνο: 24310 47052

Φαξ: 24310 47042

Πλήρες Βιογραφικόicon pdf

Προσωπική Ιστοσελίδα:
                 -

Ερευνητική Εξειδίκευση
Πειραματική εφαρμογή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καινοτόμων προγραμμάτων φυσικής αγωγής, ανάπτυξη θετικού κλίματος παρακίνησης, θετικών στάσεων σε θέματα άσκησης και υγείας, μέθοδοι και στιλ διδασκαλίας στη φυσική αγωγή
Περίληψη βιογραφικού σημειώματος
Είναι μέλος ΔΕΠ στη Διδακτική της Φυσικής Αγωγής στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας από το 2002 – τώρα στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή (ΦΕΚ αριθμ. 1463/27-10-2014, τεύχος Γ΄). Έχει επίσης διδάξει στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Πήρε το βασικό του πτυχίο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1988) ενώ το μεταπτυχιακό και διδακτορικό του από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (1996 και 2000 αντίστοιχα). Έχει εργαστεί συνολικά 5 έτη σε δημοτικά σχολεία, σε γυμνάσια και λύκεια καθώς επίσης επί 5 έτη σαν προπονητής πετοσφαίρισης. Έχει 57 επιστημονικές δημοσιεύσεις σε ελληνικά περιοδικά (επιπλέον 4 άρθρα υπό κρίση), 36 δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά (επιπλέον 3 υπό κρίση), δυο κεφάλαια σε ξένα βιβλία (2 ακόμη υπό έκδοση), 15 δημοσιεύσεις σε περιοδικά πρακτικών εφαρμογών. Μελέτες του σχετικές με την σχολική φυσική αγωγή έχουν παρουσιαστεί σε Πανελλήνια, Πανευρωπαϊκά και Παγκόσμια Συνέδρια (50 σε ξένα συνέδρια και περισσότερα από 111 σε ελληνικά – 39 εκ των οποίων είναι σύντομα άρθρα), ενώ οι αναφορές στις εργασίες του ξεπερνούν τις 1040 για τις ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις και τις 78 για τις ελληνικές (Πηγή: Harzing’s Publish or Perish) και 285 (Πηγή: SCOPUS). Είναι συγγραφέας 5 βιβλίων σχετικών με τη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής, εκ των οποίων τα 2 είναι τα επίσημα βιβλία του ΥΠΕΠΘ για τη ΦΑ στο Δημοτικό Σχολείο. Επίσης, έχει ενεργή συμμετοχή σε κάθε σημαντική εθνικής εμβέλειας μεταρρυθμιστική προσπάθεια από το 2000 μέχρι σήμερα (π.χ. Πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας, Πρόγραμμα Καλλιπάτειρα, συγγραφή Οδηγού Σπουδών για το Γυμνάσιο και σύνταξη νέου Προγράμματος Σπουδών και Οδηγού Εκπαιδευτικού για τη Φυσική Αγωγή στο Λύκειο). Από το 1999 εργάζεται συστηματικά επιβλέποντας την πρακτική άσκηση των φοιτητών στα σχολεία και τα διδακτικά του καθήκοντα στο προπτυχιακό επίπεδο περιλαμβάνουν τη Διδακτική-Μεθοδολογία της Φυσικής Αγωγής, το Σχεδιασμό κι εφαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων ΦΑ και την Αξιολόγηση στη ΦΑ, ενώ στο μεταπτυχιακό επίπεδο διδάσκει επί σειρά ετών Φυσική Αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Διδασκόμενη ύλη και σχεδιασμός διδασκαλίας και Αξιολόγηση και αποτελεσματικότητα στο σχολικό περιβάλλον (στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Άσκηση, Υγεία και Ποιότητα Ζωής) καθώς και Φυσική δραστηριότητα και υγεία (στο European Master Degree in Exercise and Sport Psychology). Έχει εργαστεί σε πλήθος επιτροπών σε επίπεδο Τμήματος (π.χ. Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών, Επιτροπή Αξιολόγησης Μαθημάτων, Επιτροπή αναδυόμενων επιστημονικών περιοχών – νέας κατεύθυνσης του Τμήματος κτλ), αλλά και Ιδρύματος (Επιτροπή Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων). Το αντικείμενο του ερευνητικού του ενδιαφέροντος είναι η ανάπτυξη και πειραματική εφαρμογή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καινοτόμων προγραμμάτων φυσικής αγωγής, ανάπτυξη θετικού κλίματος παρακίνησης, θετικών στάσεων σε θέματα άσκησης και υγείας, μέθοδοι και στιλ διδασκαλίας στη φυσική αγωγή.
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
1 Digelidis, N., Karageorghis, C.I., Papapavlou, A.J., & Papaioannou, A.G., (2014). Effects of Asynchronous Music on Lesson Satisfaction and Pupils’ Intrinsic and Extrinsic Motivation at the Situational Level. Journal of Teaching in Physical Education, 33, 326 – 341.
2 Tsiakara A., & Digelidis N. (2014). Assessing preschool children’s competitive behavior: an observational system. Early Child Development and Care, doi: 10.1080/03004430.2013.873035.
3 Syrmpas Y., Digelidis N. (2014). Physical education student teachers’ experiences with and perceptions of teaching styles. Journal of Physical Education and Sport, 14, 52-59.
4 Tessier D., Smith N., Tzioumakis Y., Sarrazin P., Quested E., Sarazzin P., Papaioannou A., Digelidis N., & Duda J. (2013). Comparing the objective motivational climate created by grassroot soccer coaches in England, Greece and France. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 1-19.
5 Kalaja, S., Jaakkola, T., Liukkonen, J., & Digelidis, N. (2011). Development of junior high school students’ fundamental movement skills and physical activity in a naturalistic physical education setting. Physical Education and Sports Pedagogy, 17, 411-428.

 

 

 


ütüleme epilasyon