img

Στόχος του έργου

Βασικός στόχος του ερευνητικού έργου «Δημιουργία υποδομών ηλεκτρονικής μάθησης για θέματα Φυσικής Αγωγής και Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας» είναι η δημιουργία τεχνολογικών υποδομών που θα επιτρέψουν:

α) στους διδάσκοντες του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας να αναπτύσσουν με εύκολο τρόπο πολυμεσικό μαθησιακό υλικό και διαδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες και να ενσωματώνουν το υλικό και τις δραστηριότητες αυτές σε ηλεκτρονικά μαθήματα προσβάσιμα μέσω του Διαδικτύου,

β) στους φοιτητές του ΤΕΦΑΑ του ΠΘ να παρακολουθούν μαθήματα που παρέχονται μέσω του Διαδικτύου και να μετέχουν ενεργά σε αυτά,

γ) σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΤΕΦΑΑ του ΠΘ να συμμετέχουν σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης που προάγουν τη συνεργατική κατασκευή και τη διάχυση της γνώσης.

Δράσεις

Στο πλαίσιο του έργου, αρχικά αναζήτηκαν στη διεθνή ερευνητική βιβλιογραφία και το Διαδίκτυο εργαλεία λογισμικού για τη συγγραφή διαδραστικών ηλεκτρονικών μαθημάτων (authoring tools), τη διαχείριση ηλεκτρονικών μαθημάτων (learning management systems) και την κοινωνική δικτύωση (social networking software).

Στη συνέχεια, δοκιμάστηκαν ορισμένα από τα εργαλεία αυτά και επιλέχθηκαν τέσσερα εργαλεία με κύρια κριτήρια: α) τη δυνατότητα υποστήριξης παιδαγωγικών στρατηγικών που ενθαρρύνουν την ενεργό και συμμετοχική μάθηση, β) την ευχρηστία και γ) τη συμβατότητα με διεθνή πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών. Συγκεκριμένα, επιλέχθηκαν ένα εργαλείο συγγραφής ηλεκτρονικών μαθημάτων (Articulate Studio '09), δύο συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικών μαθημάτων (οι πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης MOODLE και eFRONT) και μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης (ELGG).

Δημιουργήθηκαν κατάλληλα πρότυπα (templates) για τον πλήρη εξελληνισμό του περιβάλλοντος των παραγόμενων από το Articulate Studio '09 ηλεκτρονικών μαθημάτων. Επίσης, έγινε εγκατάσταση και παραμετροποίηση των MOODLE, eFRONT και ELGG, καθώς και πιλοτική δοκιμή τους με φοιτητές του ΤΕΦΑΑ του ΠΘ κατά το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2009-2010 στο πλαίσιο των μαθημάτων «Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές: Εφαρμογές στη Φυσική Αγωγή», «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» και «Η/Υ στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής».

Τέλος, γράφτηκαν εγχειρίδια χρήσης των τεσσάρων παραπάνω εργαλείων λογισμικού για τους διδάσκοντες και τους φοιτητές του ΤΕΦΑΑ του ΠΘ.

Συντελεστές

Το ερευνητικό έργο εκπονήθηκε από τους:

Μαρίνα Παπαστεργίου, Λέκτορα Πληροφορικής στην Εκπαίδευση στο ΤΕΦΑΑ του ΠΘ (Επιστημονικός Υπεύθυνος)

Βασίλη Μπούγλα, ΕΤΕΠ Πληροφορικής στο ΤΕΦΑΑ του ΠΘ

Γιάννη Σιακαβάρα, Καθηγητή Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Χρηματοδότηση

pix

Το ερευνητικό έργο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του Οργανισμού Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου (ΟΠΑΠ).

Το πρόγραμμα αυτό επικεντρώνεται σε δράσεις που προωθούν τις αξίες του αθλητισμού, της παιδείας, του πολιτισμού, του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας.

Περισσότερα...

Σύνδεσμοι

Εδώ θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου καθώς και για το ΤΕΦΑΑ του ΠΘ.

Επικοινωνία

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ερευνητικό έργο μπορείτε να απευθύνεστε στον επιστημονικό υπεύθυνο.

ad ad ad

Τηλέφωνο: 24310 47028
Δ/νση: ΤΕΦΑΑ ΠΘ, Καρυές, 42100 Τρίκαλα
E-mail: mpapas@uth.gr