Τεύχη - Τόμος 8 - 2010 - Τεύχος 1
Ερευνητική εργασία Σχολική Φ.Α.
ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΕΝΟΣ ΤΕΣΤ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ
  Γαρύφαλλος Αναγνώστου1 & Αστέριος Πατσιαούρας2
1Dep. of Education, Frederick University, Λεμεσός, Κύπρος
2ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 42100, Καρυές, Τρίκαλα
Δημοσιεύτηκε: 30 Απριλίου 2010
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2010), 8, 14-27
Περίληψη

Το ΑΜPET είναι ένα τεστ που εξετάζει τη μαθησιακή παρακίνηση, έτσι ώστε να δοθεί περαιτέρω προώθηση σε πρακτικές έρευνες στον τομέα αυτό. Οι παράγοντες που αξιολογούνται από αυτό το τεστ είναι: α) στρατηγική – μεθόδευση εκμάθησης (LS), β) παράκαμψη εμποδίων (OO), γ) εργατικότητα – ζήλος και σοβαρότητα (DS), δ) κινητική ικανότητα (CMA), ε) αξία – χρησιμότητα της μάθησης (VL), στ) άγχος για καταστάσεις που προκαλούν στρες (ASCS), ζ) άγχος αποτυχίας (TA) και η) κλίμακα ψεύδους (LIE). Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να διερευνήσει την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της ελληνικής μετάφρασης του AMPET τεστ στην Κυπριακή πραγματικότητα χρησιμοποιώντας την επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση. Στην έρευνα συμμετείχαν 155 παιδιά, ηλικίας 10 – 12 χρονών, τα οποία ήταν μαθητές δημόσιων σχολείων. Χρησιμοποιήθηκαν και οι οκτώ υποκλίμακες του AMPET τεστ. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων και το στατιστικό πρόγραμμα EQS. Tα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την εγκυρότητα του ΑΜΡΕΤ τεστ (χ²/β.ε =1.65, CFI=.954, RMSEA=.048). Μετά από επισκόπηση των φορτίσεων κάθε μεταβλητής στους παράγοντες και των ποσοστών διασποράς κάθε μεταβλητής το οποίο οφείλεται σε κάποιο από τους οκτώ παράγοντες της θεωρίας του Nishida (1988), διαπιστώθηκε, ότι ένα μοντέλο με τους ιδίους παράγοντες που να χαρακτηρίζονται όμως από μικρότερο αριθμό μεταβλητών θα αντιπροσώπευε ακόμα καλύτερα την ελληνική πραγματικότητα και θα οδηγούσε σε ένα πιο «οικονομικό» εργαλείο μέτρησης.

Λέξεις - κλειδιά: παρακίνηση, επιβεβαιωτική ανάλυση, ΑΜΡΕΤ τεστ
GreekEnglish (United Kingdom)