Το συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζει δύο σύγχρονα μοντέλα διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), το Διδακτικά Παιχνίδια για Κατανόηση (ΔΠ.) και την Αθλητική Αγωγή (ΑΑ). Οι δυνατότητες και οι προοπτικές τους παρουσιάζονται και αναλύονται βάσει της διεθνούς βιβλιογραφίας. Επιπλέον, αντιπροσωπευτικές έρευνες των μοντέλων αυτών, από το 1995 μέχρι σήμερα, παρουσιάζονται σε πίνακες όπου καταγράφονται ο σκοπός της μελέτης, οι συμμετέχοντες, ο τρόπος συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων, καθώς και τα αποτελέσματά τους. Στη συνέχεια, αυτά τα αποτελέσματα ομαδοποιούνται σε έξι κατηγορίες: Ανάπτυξη Κινητικών Ικανοτήτων, Εμπλουτισμός Γνώσεων Τακτικής, Λήψη Αποφάσεων, Ανάπτυξη Προσωπικής και Κοινωνικής Υπευθυνότητας, Στάσεις Παιδιών ως προς το μάθημα της ΦΑ και Μαθητική Εμπλοκή. Από την ανασκόπηση ερευνών και την ανάλυση τους προέκυψαν σημαντικά αποτελέσματα που αφορούν την ποιοτικότερη διδασκαλία της σχολικής ΦΑ.
|