Τεύχη - Τόμος 8 - 2010 - Τεύχος 1
Επισκόπησης Σχολική Φ.Α.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ
  Χρυσόστομος Λευτεράτος & Νίκη Τσαγγαρίδου
Τμήμα Επιστημών της Αγωγής / Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Δημοσιεύτηκε: 30 Απριλίου 2010
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2010), 8, 43-69
Περίληψη

Το συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζει δύο σύγχρονα μοντέλα διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), το Διδακτικά Παιχνίδια για Κατανόηση (ΔΠ.) και την Αθλητική Αγωγή (ΑΑ). Οι δυνατότητες και οι προοπτικές τους παρουσιάζονται και αναλύονται βάσει της διεθνούς βιβλιογραφίας. Επιπλέον, αντιπροσωπευτικές έρευνες των μοντέλων αυτών, από το 1995 μέχρι σήμερα, παρουσιάζονται σε πίνακες όπου καταγράφονται ο σκοπός της μελέτης, οι συμμετέχοντες, ο τρόπος συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων, καθώς και τα αποτελέσματά τους. Στη συνέχεια, αυτά τα αποτελέσματα ομαδοποιούνται σε έξι κατηγορίες: Ανάπτυξη Κινητικών Ικανοτήτων, Εμπλουτισμός Γνώσεων Τακτικής, Λήψη Αποφάσεων, Ανάπτυξη Προσωπικής και Κοινωνικής Υπευθυνότητας, Στάσεις Παιδιών ως προς το μάθημα της ΦΑ και Μαθητική Εμπλοκή. Από την ανασκόπηση ερευνών και την ανάλυση τους προέκυψαν σημαντικά αποτελέσματα που αφορούν την ποιοτικότερη διδασκαλία της σχολικής ΦΑ.

Λέξεις - κλειδιά: φυσική αγωγή, μοντέλα διδασκαλίας, διδακτικά παιχνίδια για κατανόηση, αθλητική αγωγή
GreekEnglish (United Kingdom)