Issues - Volume4 - 2006 - Τεύχος 1 - Επιθετικότητα, Προσωπικοί Προσανατολισµοί και Εσωτερική-Εξωτερική Παρακίνηση των Μαθητών στο Μάθηµα της Φυσικής Αγωγής

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 4 (1), 57 – 67

∆ηµοσιεύτηκε: 4 Απριλίου 2006

 

Inquiries in Sport & Physical Education Volume 4 (1), 57 - 67

Released: April 4, 2006

 

Επιθετικότητα, Προσωπικοί Προσανατολισµοί και Εσωτερική-Εξωτερική Παρακίνηση των Μαθητών

στο Μάθηµα της Φυσικής Αγωγής

Nίκος ∆ιγγελίδης, Άννα Μπογιατζή, Αντώνης Χατζηγεωργιάδης, & Αθανάσιος Παπαϊωάννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνηθεί η σχέση µεταξύ της επιθετικότητας, των προσωπικών προσανατολισµών και της εσωτερικής-εξωτερικής παρακίνησης µαθητών γυµνασίου καθώς και οι διαφορές αυτών ως προς το φύλο και την τάξη.Στην έρευνα συµµετείχαν 176 µαθητές Α,΄Β΄και Γ΄Γυµνασίου (84αγόρια,92 κορίτσια)ηλικίας 12-15 ετών (Μ=13.53 ± 1.06). Η έρευνα πραγµατοποιήθηκε µε τη χρήση κατάλληλα προσαρµοσµένων ερωτηµατολογίων. Όλες οι κλίµακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής (α>.64). Ανάλυση διακύµανσης δυο κατευθύνσεων έγινε προκειµένου να εξεταστούν οι διαφορές µε βάση το φύλο και την τάξη. Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι υπήρχαν στατιστικά σηµαντικές διαφορές µεταξύ των δυο φύλων ως προς το µη φυσικό εκφοβισµό αντιπάλου, το φυσικό εκφοβισµό αντιπάλου και την έλλειψη παρακίνησης µε τα αγόρια να έχουν υψηλότερα σκορ σε όλες τις παραπάνω κλίµακες σε σύγκριση µε τα κορίτσια. Ο µη φυσικός εκφοβισµός αντιπάλου είχε στατιστικά θετική σηµαντική συσχέτιση µε το φυσικό εκφοβισµό αντιπάλου, την εξωτερική παρακίνηση και την έλλειψη παρακίνησης και αρνητική συσχέτιση µε την ικανοποίηση από το µάθηµα.Τέλος,ο φυσικός εκφοβισµός αντιπάλου είχε στατιστικά σηµαντική συσχέτιση µε την έλλειψη παρακίνησης.

 

Λέξεις κλειδιά: επιθετικότητα, προσανατολισµός στη µάθηση, προσανατολισµός στο εγώ, εσωτερική-εξωτερική παρακίνηση,φυσική αγωγή.

GreekEnglish (United Kingdom)