Issues - Volume4 - 2006 - Τεύχος 1 - «Σχόλη», «Αναψυχή» & «Αθλητισµός»: Εννοιολογική Συσχέτιση των Όρων

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 4 (1), 68 – 77

∆ηµοσιεύτηκε: 4 Απριλίου 2006

 

Inquiries in Sport & Physical Education Volume 4 (1), 68 - 77

Released: April 4, 2006

 

«Σχόλη», «Αναψυχή» & «Αθλητισµός»: Εννοιολογική Συσχέτιση των Όρων

Χαρίλαος Κουθούρης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Η παρούσα µελέτη διαχωρίζει τις έννοιες της «σχόλης» και της «αναψυχής» και επιχειρεί τη σύνδεσή τοµε την έννοια του «αθλητισµού». Ακόµη αναπτύσσει ένα µοντέλο στήριξης της σχέσης που διαµορφώνουνταξύ τους οι έννοιες «σχόλη», «αναψυχή», «διασκέδαση», «ψυχαγωγία» και «αθλητισµός». Η ύπαρξη απόπερασµένο πλέον αιώνα, του ελεύθερου χρόνου ως «προνόµιο» κάθε πολίτη, αποτελεί αφενός νοµοτελειανθρώπινη κατάκτηση και αφετέρου εγκαθίδρυση της µεγαλύτερης αντίστοιχης εµπορικής αγοράς στον πλανήτη. Η χώρα µας, ως προορισµός, στο κέντρο της παγκόσµιας ιστορίας, έχει διαχρονικά «δοκιµάσει» όλεςδυνητικές µορφές που έλαβε το ανθρώπινο αγαθό της «σχόλης». Το περιεχόµενο και η έννοια του όρου «σχόλη», άλλαζε πάντοτε σύµφωνα µε τις επικρατούσες ελευθερίες, αξίες και ευκαιρίες, που επέβαλε η κάθε κυρχη πολιτική η στρατιωτική εξουσία. Η «σχόλη» και οι δραστηριότητες που την εκφράζουν διαµορφώνοντααπό την εκάστοτε φιλοσοφία ζωής, την επικρατούσα πολιτική, την τεχνολογία και τη δυναµική της οικονοµ

 

Λέξεις κλειδιά: ελεύθερος χρόνος, σχόλη, αναψυχή, ψυχαγωγία, διασκέδαση, αθλητισµός

GreekEnglish (United Kingdom)