Issues - Volume2 - 2004 - Τεύχος 1 - Απόψεις Μαθητών ∆ηµοτικού και Γυµνασίου της Θράκης για το Μάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας

Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό-

τόµος 2 (1), 40 50

ηµοσιεύτηκε: ? Απριλίου 2003

 

Inquiries in Sport & Physical Education

Volume 2 (1), 40 50

Released: April 15, 2003

 

Απόψεις Μαθητών ∆ηµοτικού και Γυµνασίου της Θράκης για το Μάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας

Ιφιγένεια Σερµάκη, Κατερίνα Παπαδηµητρίου, Καλιόπη ∆ηµητρίου & Κυριάκος Ταξιλδάρης

ΤΕΦΑΑ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

 

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των µαθητών, δηµοτικού και γυµνασίου,

σχετικά µε το µάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας. Επιµέρους στόχος ήταν να ελεγχθούν οι διαφορές µεταξύ των δύο βαθµίδων εκπαίδευσης. Το ερωτηµατολόγιο συµπλήρωσαν οι µαθητές της Ε΄& ΣΤ΄ τάξης των δηµοτικών σχολείων (Ν=164) και της Α΄, Β΄& Γ΄ τάξης των γυµνασίων (Ν=164) της Ξάνθης, Κοµοτηνής και Αλε- ξανδρούπολης. Στους µαθητές του δείγµατος δόθηκε, το τροποποιηµένο για τις ανάγκες της παρούσας έρευ- νας, ερωτηµατολόγιο της ∆ιεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ο.Ε.Ο.Α. «Αθήνα 2004». Για τη στατιστι κή επεξεργασία των δεδοµένων έγιναν συγκρίσεις µέσων όρων (t-test), και συχνοτήτων (x2). Από τα αποτελέ- σµατα φάνηκε ότι στις περισσότερες ερωτήσεις µε κλίµακα τα παιδιά του ∆ηµοτικού έδωσαν τις πιο θετικές απαντήσεις σε αντίθεση µε του Γυµνασίου που φάνηκαν να ήταν, αρκετές φορές, επιφυλακτικά. Επίσης οι µαθητές των δύο βαθµίδων εκπαίδευσης διέφεραν στατιστικά σηµαντικά µεταξύ τους στις επιλογές τους σχετικά µε την θεµατική ενότητα που τους άρεσε, τα αθλήµατα που πρέπει να απασχολούνται, την βαθµολογία στο µάθηµα και την περίοδο της ηµέρας που προτιµούσαν να διδάσκεται. Από τα παραπάνω συµπεραίνεται ότι, η Ολυµπιακή Παιδεία βοήθησε τους µαθητές να αποκτήσουν νέες γνώσεις, δεξιότητες, νέους φίλους, οµα- δικότητα µέσα σε ένα ευχάριστο και έντονα προσανατολισµένο στη κίνηση και τη µάθηση περιβάλλον. Επίσης, κάλυψε κάποιες από τις αναγκαιότητες της ελληνικής εκπαίδευσης, οι µαθητές το αποδέχτηκαν πραγµατικά και θα ήθελαν να συνεχιστεί η εφαρµογή του προγράµµατος και µετά τους Ολυµπιακούς αγώνες.

 

Λέξεις κλειδιά: απόψεις µαθητών, ολυµπιακή παιδεία, δηµοτικό, γυµνάσιο

GreekEnglish (United Kingdom)