Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 2 (1), 51 – 57
∆ηµοσιεύτηκε: 30 Απριλίου 2004
Inquiries in Sport & Physical Education
Volume 2 (1), 51– 57
Released: April 30, 2004
Συµµετοχή των παιδιών µε νοητική υστέρηση σε προγράµµατα άσκησης.
Πρόβλεψη της πρόθεσης των γονέων
Πέτρος Νάτσης, Φανή Θεοδώρου, ∆ηµήτριος Κοκαρίδας,
Αντώνης Χατζηγεωργιάδης & Γιάννης Θεοδωράκης
ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
Περίληψη
Η συµµετοχή σε προγράµµατα άσκησης είναι σηµαντική για τη βελτίωση της φυσικής, ψυχικής και κοινωνικής κατάστασης του παιδιού µε νοητική υστέρηση. Η συµµετοχή αυτή επηρεάζεται καθοριστικά από το ρόλο των γονέων και τη στάση τους απέναντι στην άσκηση. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να ερευνή- σει την πρόθεση των γονέων να στείλουν τα παιδιά τους µε νοητική υστέρηση σε οργανωµένα προγράµµατα άσκησης. Η διερεύνηση έγινε µε βάση τη Θεωρία Σχεδιασµένης Συµπεριφοράς. Στην έρευνα συµµετείχαν 45 γονείς παιδιών µε νοητική υστέρηση από τρεις πόλεις της Ελλάδας. Χρησιµοποιήθηκε ερωτηµατολόγιο, το οποίο αξιολογούσε: στάσεις, υποκειµενικό πρότυπο, αντιλαµβανόµενο έλεγχο και πρόθεση σε ότι αφορά την πιθανή συµπεριφορά των γονέων να στείλουν τα παιδιά τους σε οργανωµένα προγράµµατα άσκησης. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν ότι ο αντιλαµβανόµενος έλεγχος συµπεριφοράς ήταν ο πιο σηµαντικός παράγοντας που επηρέασε την πρόθεση των γονέων για τη συµµετοχή των παιδιών τους σε άσκηση.
Λέξεις κλειδιά: πρόθεση, γονείς, άσκηση, παιδιά, νοητική υστέρηση