Τεύχη - Τόμος 3 - 2005 - Τεύχος 1

 

Η Αγορά της Άθλησης και Ψυχαγωγίας (Animation) σε Ξενοδοχειακές Μονάδες στην Ελλάδα: Προβλήµατα και Προοπτικές

 

Νικόλαος Μάντζιος1 & Ελένη Γλυνιά2

1ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

2ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η καταγραφή, αξιολόγηση και αξιοποίηση των υπαρχόντων ερευνών µικρής µεν εµβέλειας αλλά µεγάλης γεωγραφικής διασποράς, που αφορούν στην τουριστική υπηρεσία «Άθληση & Ψυχαγωγία» (animation) πελατών ξενοδοχείων στην Ελλάδα. Στόχοι της έρευνας ήταν: α) η καταγραφή της ελληνικής αγοράς στην άθληση και ψυχαγωγία ξενοδοχείων β) η δόµηση του προφίλ των πελατών γ) η δόµηση του προφίλ των οργανισµών που παρέχουν τις υπηρεσίες και δ) η διατύπωση των προβληµάτων και της προοπτικής που διαγράφονται στο µέλλον στο χώρο αυτό. Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι η ελληνική αγορά διαθέτει εκατοντάδες ξενοδοχεία µε υποδοµή για άθληση και ψυχαγωγία και προγράµµατα σε λειτουργία, ενώ οι ξενοδόχοι θεωρούν σηµαντική την ύπαρξη τέτοιων δραστηριοτήτων για την αύξηση των εσόδων και τη διατήρηση της πελατείας. Οι πελάτες είναι σχετικά νέοι άνδρες και γυναίκες που ταξιδεύουν µε την οικογένεια και συµµετέχουν για λόγους κοινωνικοποίησης, υγείας, ευεξίας και οµορφιάς. Οι ερ- γαζόµενοι είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία αλλοδαποί, νέοι, κυρίως γυναίκες, µε µεσαίο µορφωτικό επίπεδο και απασχολούνται ευκαιριακά ως στελέχη αναψυχής. Προκλήσεις για τον τοµέα αποτελούν η ποιο- τητα υπηρεσιών και η στελέχωση των τµηµάτων. Στο σύνολό τους οι ερευνητές και συγγραφείς συµφωνούν ότι υπάρχουν µεγάλες προοπτικές ανάπτυξης µέσα από συνεργασίες, προγράµµατα και συστηµατική έρευνα αυτής της αγοράς.

 

Λέξεις κλειδιά: ανιµασιόν, αθλητικές διακοπές, ψυχαγωγία ξενοδοχείων, στελέχη αναψυχής, αθλητικός τουρισµός

GreekEnglish (United Kingdom)