Issues - Volume4 - 2006 - Τεύχος 2 - Μεταγνώση και Προσωπικοί Προσανατολισµοί. Ο Ρόλος τους στην Αυτο-ρύθµιση της Μάθησης στη Φυσική Αγωγή

 

 

Μεταγνώση και Προσωπικοί Προσανατολισµοί.

Ο Ρόλος τους στην Αυτο-ρύθµιση της Μάθησης στη Φυσική Αγωγή

 

Αργύρης Θεοδοσίου1 & Αθανάσιος Παπαϊωάννου2

1ΤΕΦΑΑ, ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

2ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

 

 

Περίληψη

Στο άρθρο που ακολουθεί γίνεται προσπάθεια να κατανοήσει ο αναγνώστης τι είναι η µεταγνώση και ποια είναι η σηµασία της στην παραγωγή νέας γνώσης γενικά, και στο µάθηµα της Φυσικής Αγωγής ειδικότερα. Οι µεταγνωστικές διεργασίες είναι σηµαντικές για την παραγωγή νέας γνώσης, διότι βοηθούν τα άτοµα να παρακολουθούν και να ρυθµίζουν αποτελεσµατικά τη µάθησή τους. Ιδιαίτερο ρόλο στη συχνότερη χρησιµοποίηση µεταγνωστικών στρατηγικών έχουν οι προσωπικοί προσανατολισµοί των ατόµων καθώς, σύµφωνα µε τη θεωρία των στόχων επίτευξης επηρεάζουν τον τρόπο προσέγγισης της µάθησης και το ποσοστό συµµετοχής τους σε αυτή. Ο χαρακτήρας του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος δηµιουργεί το κατάλληλο υπόβαθρο για µεγαλύτερη αυτο-ρύθµιση είτε έµµεσα, επηρεάζοντας τη διαµόρφωση των προσωπικών προσανατολισµών, είτε άµεσα προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες για εφαρµογή µεταγνωστικών στρατηγι- κών. Στόχος των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής θα πρέπει να είναι η δηµιουργία ενός κλίµατος παρακίνησης που θα προάγει την προσωπική βελτίωση και τις στρατηγικές µάθησης. Αυτό το περιβάλλον, εκτός από τις θετικές επιδράσεις που έχει στην εσωτερική παρακίνηση των µαθητών, προάγει επίσης και την συχνότερη χρησιµοποίηση µεταγνωστικών στρατηγικών κατά τη διαδικασία της µάθησης.

 

Λέξεις κλειδιά: µεταγνώση, αυτο-ρύθµιση, προσωπικοί προσανατολισµοί.

GreekEnglish (United Kingdom)