Issues - Volume4 - 2006 - Τεύχος 2 - Μαθαίνοντας µε την Τεχνολογία των Πολυµέσων – Υπόσχεση ή Πραγµατικότητα;

Μαθαίνοντας µε την Τεχνολογία των Πολυµέσων – Υπόσχεση ή Πραγµατικότητα;


Νικόλαος Βερναδάκης, Ανδρέας Αυγερινός, Ελένη Ζέτου, Μαρία Γιαννούση & Ευθύµης Κιουµουρτζόγλου

ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Περίληψη

Σκοπός αυτής της ανασκόπησης ήταν η ανίχνευση και η κριτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών και µαθησιακών δυνατοτήτων που προσφέρει η διδασκαλία µε πολυµέσα στην εκπαίδευση και τη Φυσική Αγωγή. Ειδικότερα, η εργασία ξεκινά µε µια απόπειρα αναγνώρισης των πλεονεκτηµάτων και µειονεκτηµάτων της διδασκαλίας µε πολυµέσα. Στη συνέχεια αναφέρει αποτελέσµατα ερευνών που αφορούν την επίδραση της διδασκαλίας µε πολυµέσα στη µάθηση και προτείνει ένα µοντέλο ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρµογών. Τέλος αναλύει και σχολιάζει τη χρησιµότητα και αξία της εν λόγω διδασκαλίας και επισηµαίνει µια σειρά από προβληµατισµούς, εκ των οποίων πολλοί εντοπίζονται στο επίπεδο της έµπρακτης χρήσης αυτών των εφαρµογών και της αποτελεσµατικής ενσωµάτωσής τους στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Οι έρευνες που ανα- σκοπήθηκαν εκπλήρωναν τις παρακάτω προϋποθέσεις: 1) είχαν µια ποσοτική αξιολόγηση της µάθησης µε την τεχνολογία των πολυµέσων 2) οι συµµετέχοντες ήταν µαθητές από όλες τις βαθµίδες της εκπαίδευσης, 3) υπήρχε συγκριτική οµάδα ή οµάδα ελέγχου, 4) υλοποιήθηκαν στην αλλοδαπή και ηµεδαπή, και 5) ήταν δηµοσιευµένες στην αγγλική ή ελληνική γλώσσα. Βασισµένη λοιπόν, στα ευρήµατα των ερευνών αυτής της ανα- σκόπησης φαίνεται ότι η διδασκαλία µε πολυµέσα µπορεί να είναι ένα αποτελεσµατικό, ενδιαφέρον και ελκυστικό µέσο διδασκαλίας που συµπληρώνει τη συµβατική εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Λέξεις κλειδιά: τεχνολογία, διδασκαλία µε πολυµέσα, ενεργητική µάθηση, µοντέλο ανάπτυξης.

GreekEnglish (United Kingdom)