Issues - Volume4 - 2006 - Τεύχος 3 - Η Επίδραση Δύο Διαφορετικών Μεθόδων Παροχής Πληροφοριών στην Μεταβολή των Ποιοτικών και Ποσοτικών Χαρακτηριστικών του Εμπρός Ψηλού Σέρβις της Αντιπτέρισης

 

Η Επίδραση Δύο Διαφορετικών Μεθόδων Παροχής Πληροφοριών στην Μεταβολή των Ποιοτικών και Ποσοτικών Χαρακτηριστικών του Εμπρός Ψηλού Σέρβις της Αντιπτέρισης

 

Παναγιώτης Καζάκας, Ευαγγελία Γκαντήραγα, & Χρήστος Παπαδόπουλος

Εργαστήριο Αθλητικής Βιομηχανικής

ΤΕΦΑΑ Σερρών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

 

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της χρήσης της μάθησης με παρατήρηση και της επαυξη- μένης λεκτικής ανατροφοδότησης ως μεθόδων παροχής πληροφοριών κατά τη μάθηση του εμπρός ψηλού εναρκτήριου χτυπήματος της αντιπτέρισης, στη μεταβολή των κινηματικών και δυναμικών χαρακτηριστικών καθώς και της ευστοχίας της δεξιότητας. Στην εργασία συμμετείχαν 21 αρχάριοι αθλητές (ηλικία 11.4 ± 0.3 έτη, σωματική μάζα 4 6± 0.2 kg και ύψος 155 ± 2.75 cm). Δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες των επτά ατόμων διασφαλίζοντας την ισοδυναμία στην ευστοχία του σέρβις: α) Ομάδα με εφαρμογή της Μάθησης με Παρα- τήρηση (ΜΜΠ), β) Ομάδα μόνο με Επαυξημένη Λεκτική Ανατροφοδότηση (ΕΛΑ) και γ) Ομάδα ελέγχου (ΟΕ) που δεν παρακολούθησε καμία μέθοδο παροχής πληροφοριών. Για την αξιολόγηση της ευστοχίας χρησιμοποιήθηκε το “French forehand clear service Test” (French, 1941). Οι αθλητές παρακολούθησαν μία προ- πονητική διαδικασία διάρκειας 8 εβδομάδων με συχνότητα δυο φορές την εβδομάδα διάρκειας 45 λεπτών. Μελετήθηκαν συνολικά 15 σημεία του κινητικού συστήματος Αξιολογήθηκαν μεταβλητές που σχετίζονται με τη μετατόπιση, την ταχύτητα, τη μέγιστη κατακόρυφη δύναμη καθώς και την ευστοχία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων προπόνησης και της ομάδας ελέγχου ως προς τον παράγοντα χρόνο καθώς και ως προς τον παράγοντα ομάδα. Η ΜΜΠ παρουσίασε μεταβο- λές στα κινηματικά χαρακτηριστικά της κίνησης :στη γραμμική μετατόπιση της ρακέτας κατά τον εγκάρσιο άξονα (y) στην τρίτη φάση της κίνησης (DΡAΚy3), καθώς και στην γραμμική ταχύτητα της ρακέτας (VΡΑΚΖ2), στον κατακόρυφο άξονα (z) στη δεύτερη φάση της κίνησης, ενώ παράλληλα εμφάνισε και βελτίωση στην ευστοχία του συγκεκριμένου σέρβις.

 

Λέξεις κλειδιά: αντιπτέριση, κινηματική ανάλυση, δυναμική ανάλυση, ανατροφοδότηση, μάθηση με παρατήρηση.

 

GreekEnglish (United Kingdom)