Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Γυμνάσια: Προάγεται η Φυσική Δραστηριότητα για την Υγεία;
Ειρήνη Κόσσυβα & Δημήτρης Χατζηχαριστός
ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην αξιολόγηση των επιπέδων δραστηριότητας των μαθητών, της συμπερι- φοράς των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής (ΚΦΑ) και του περιεχομένου της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), που διδά- σκεται στα γυμνάσια. Παρατηρήθηκαν 96 μαθήματα, που διδάχθηκαν από 32 ΚΦΑ σε 19 γυμνάσια της Ατ- τικής, χρησιμοποιώντας το Σύστημα Παρατήρησης του Χρόνου Διδασκαλίας Φυσικής Κατάστασης (SOFIT) (McKenzie, Sallis & Nader, 1991). Βρέθηκε ότι τόσο το περιεχόμενο του μαθήματος όσο και η συμπεριφορά των ΚΦΑ εστιάζουν κυρίως στην άσκηση αθλητικών δεξιοτήτων και δευτερευόντως στην προαγωγή της φυσικής κατάστασης (ΦΚ) που σχετίζεται με την υγεία. Βρέθηκε ακόμη, ότι οι μαθητές εμπλέκονταν σε δραστη- ριότητες μέτριας και έντονης έντασης για περισσότερο από το 50% του χρόνου του μαθήματος. Συμπερα- σματικά, διαφαίνεται ότι η ΦΑ στο γυμνάσιο δεν είναι προσανατολισμένη στην υγεία και προτείνεται η αναδιάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος.
Λέξεις κλειδιά: Φυσική Αγωγή, Φυσική Κατάσταση για την υγεία, περιεχόμενο μαθήματος, συμπεριφορά Καθηγητών Φυσικής Αγωγής.