Τεύχη - Τόμος 5 - 2007 - Τεύχος 3

 

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Υλικού για την Επιμόρφωση

Καθηγητριών Φυσικής Αγωγής στο Ποδόσφαιρο με τη Μεθοδολογία της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

 

Αλέξανδρος Αμαραντίδης1 & Παναγιώτης Αντωνίου2

1Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, Γυμνάσιο Σκριπερού, Κέρκυρα

2 ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

 

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η δημιουργία και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού συμβατού με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο γνωστικό αντικείμενο του ποδοσφαίρου, με στόχο την κάλυψη της επαγγελματικής επάρκειας των καθηγητριών Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) που χρήζουν επιμόρφωσης στο συγκεκριμένο άθλημα. Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού διαμορφώθηκε σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου και έχει ως κύριο πεδίο εφαρμογής την εκπαί- δευση των καθηγητριών ΦΑ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μετά την ανάπτυξη της πρώτης έκδοσης του εκπαιδευτικού υλικού, έντυπου και ψηφιακού, έγινε διαμορφωτική αξιολόγηση από τα αποτελέσματα της οποίας προέκυψαν προτάσεις για τη συμπλήρωση τμημάτων του έντυπου υλικού. Έπειτα από τις διορθωτι- κές παρεμβάσεις και την τελική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού έγινε εφαρμογή ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπου το υλικό αποτέλεσε την κύρια πηγή μαθησιακού υλικού, σε μια ομάδα 30 καθηγητριών ΦΑ με στόχο την τελική αξιολόγησή του. Από την ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις, φάνηκε σημαντική βελτίωση στο σκορ του τεστ γνώσεων μετά τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού (p < .001). Ο μέσος όρος στην πρώτη αξιολόγηση ήταν 11 ± 1.98 και στη δεύτερη 22.63 ± 3.45 (διαφορά 11.63). Από την α- νάλυση των δεδομένων του ερωτηματολογίου διαπιστώνεται η καταλληλότητά του για την εξ αποστάσεως εκπαί- δευση των καθηγητριών Φυσικής Αγωγής στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο (ποσοστό θετικών κρίσεων 87%).

Λέξεις κλειδιά: εκπαίδευση από απόσταση, εκπαιδευτικό υλικό, επιμόρφωση, αξιολόγηση.

 

GreekEnglish (United Kingdom)