Τεύχη - Τόμος 5 - 2007 - Τεύχος 3

Φυσική Δραστηριότητα Μαθητών και Μαθητριών Λυκείου στην Ελλάδα

 

Χριστίνα Μπερτάκη1, Μαρία Μιχαλοπούλου2, Ευγενία Χριστίνα Αργυροπούλου2 & Χρυσούλα Μπιτζίδου2

1ΤΕΦΑΑ, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

2ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

 

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας μαθητών Λυκείου στην Ελλάδα όπως επίσης και η διερεύνηση πιθανών επιδράσεων του φύλου και της τάξης στην οποία φοιτούν. Στη μελέτη αυτή συμμετείχαν 517 μαθητές λυκείου ηλικίας 15 -18 ετών (Μ = 16.74 + 0.8 έτη): 252 αγόρια (16.7 + 1.8 έτη) και 265 κορίτσια (17.1 + 1.2 έτη). Για την αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο IPAQ (Graig et al., 2003) το οποίο αξιολογεί τη συνολική φυσική δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα της προηγούμενης εβδομάδας. Aπό την ανάλυση διακύμανσης ANOVA (2x3) «Φύλο Χ Τάξη» για το συνολικό σκορ της φυσικής δραστηριότητας, φάνηκε ότι τα αγόρια ήταν σημαντικά πιο δραστήρια από τα κορίτσια (p<.01) και οι μαθητές της Γ’ τάξης Λυκείου ήταν σημαντικά λιγότερο δραστήριοι από τους υπόλοιπους μαθητές (p<.001) και στις τρεις μεταβλητές που περιλαμβάνονταν στην ανάλυση. Συμπερασματικά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό (79%) των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα κατατάχθη- καν στις δύο ομάδες φυσικής δραστηριότητας (υψηλή και μέτρια) οι οποίες σχετίζονται με θετικές επιδράσεις στην υγεία με τα αγόρια να υπερτερούν από τα κορίτσια τόσο στη συνολική φυσική δραστηριότητα όσο και στη δραστηριότητα υψηλής έντασης. Οι μαθητές της Γ’ τάξης λυκείου ήταν η λιγότερο δραστήρια ομάδα και ειδικότερα τα κορίτσια αυτής της τάξης ήταν η μοναδική ομάδα εφήβων με μέτρια φυσική δραστηριότητα.

 

Λέξεις κλειδιά: διαφορές φύλου και τάξης, φυσική δραστηριότητα εφήβων, IPAQ

GreekEnglish (United Kingdom)