Τεύχη - Τόμος 6 - 2008 - Τεύχος 3

 

Αξιολόγηση της Παρεχομένης Ποιότητας Υπηρεσιών σε Γήπεδα Καλαθοσφαίρισης

 

Ευστρατία Τσίτσκαρη,1 Νικόλαος Βερναδάκης,1 Γιώργος Τζέτζης2, Νικόλαος Αγγελούσης1, & Γιώργος Κώστα1

1ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

2ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

 

 

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν δοκιμή και εφαρμογή ενός οργάνου μέτρησης για την αξιολόγηση της ποιότη- τας υπηρεσιών που παρέχεται σε εγκαταστάσεις καλαθοσφαίρισης. Επιμέρους στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνη- ση των παραγόντων που συντελούν στην αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών που παρέχεται σε γήπεδα καλαθο- σφαίρισης στην Ελλάδα από τους άμεσα ενδιαφερομένους, δηλαδή τους φιλάθλους, με απώτερο στόχο βέβαια την κατανόηση των επιθυμιών τους και την -όσο το δυνατόν- ικανοποίησή τους. Το δείγμα τα έρευνας αποτέλεσαν 500 φίλαθλοι που παρακολούθησαν αγώνες καλαθοσφαίρισης της Α1 Εθνικής Κατηγορίας, σε πέντε αθλητικές εγκατα- στάσεις της Βόρειας Ελλάδας. Το όργανο αξιολόγησης που διαμορφώθηκε περιλάμβανε μεταβλητές που αφορού- σαν στην αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών που παρέχεται σε εγκαταστάσεις καλαθοσφαίρισης στον Ελλαδικό χώρο. Η Διερευνητική Παραγοντική Ανάλυση και η Ανάλυση Αξιοπιστίας που πραγματοποιήθηκαν ανέδειξαν έξι παράγοντες που εξηγούσαν το 67.5% της συνολικής διακύμανσης: α) «εγκαταστάσεις», β) «κοινωνικοποίηση», γ) «προ- σωπικό», δ) «ψυχαγωγία», ε) «ανέσεις» και στ) «ευκολία». Οι μεταβλητές της κλίμακας που χρησιμοποιήθηκαν στα πλαίσια της παρούσας μελέτης φαίνεται να είναι ενδεικτικές και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ανάλογες έ- ρευνες για την αξιολόγηση αθλητικών εγκαταστάσεων. Η πρόκληση της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών γίνεται λι- γότερο δύσκολη όταν οι αθλητικοί μάρκετινγκ μάνατζερ γνωρίζουν την άποψη των πελατών τους για την ποιότητα αυτή. Από την πλευρά του μάνατζερ, η αναγνώριση των διαστάσεων και η κατανόηση της αξιολόγησης που πραγ- ματοποιούν οι θεατές στις παρεχόμενες σε αυτούς υπηρεσίες, υποδεικνύει την κατεύθυνση στην οποία θα πρέπει να επενδύσουν τις προσπάθειες και τους πόρους τους, ώστε να αυξήσουν την πιθανότητα οι καταναλωτές να βιώσουν μία θετική εμπειρία.

 

Λέξεις κλειδιά: αξιολόγηση, ποιότητα υπηρεσιών, αθλητική εγκατάσταση, καλαθοσφαίριση, φίλαθλος

GreekEnglish (United Kingdom)