Τεύχη - Τόμος 7 - 2009 - Τεύχος 2

Προπτυχιακή Εκπαίδευση Καθηγητών Φυσικής Αγωγής: Μια Ανασκόπηση Ερευνών

 

Κατερίνα Ζουνχιά

ΤΕΦΑΑ, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

 

Περίληψη

Κατά την προπτυχιακή εκπαίδευση των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής (ΚΦΑ) οι τρεις κύριοι παράγοντες που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους είναι: α) οι φοιτητές β) οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και γ) το πρόγραμμα σπουδών. Σκοπός της παρούσας ανασκόπησης ήταν να καταγραφεί η ερευνητική δραστηριότητα, που εκδηλώθηκε τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, για τον κάθε ένα από τους παραπάνω παράγοντες και να προσδιοριστούν οι τομείς στους οποίους δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση. Οι έρευνες που ανασκοπήθηκαν αναζητήθηκαν σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και σε επιστημονικά περιοδικά και ήταν δημοσιευμένες στην αγγλική και στην ελληνική γλώσσα. Επικρατέστερο θεωρητικό μοντέλο των ερευνών ήταν το μοντέλο της επαγγελματικής κοινωνικοποίησης. Από τη συστηματική ανασκόπηση των ερευνών προκύπτει ότι από τους τρεις παράγοντες της προπτυχιακής εκπαίδευσης των ΚΦΑ περισσότερο έχει ερευνηθεί το περιεχόμενο των σπουδών και ιδιαίτερα τα ζητήματα που σχετίζονται με την πρακτική άσκηση των φοιτητών. Σε μικρότερο βαθμό ερευνήθηκαν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και οι αντιλήψεις των φοιτητών για την εκπαίδευσή τους ενώ πολύ λιγότερο ερευνήθηκε η ταυτότητα των πανεπιστημιακών δασκάλων.

 

Λέξεις κλειδιά: Προπτυχιακή εκπαίδευση ΚΦΑ, φυσική αγωγή, επαγγελματική κοινωνικοποίηση, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, πρακτική άσκηση

GreekEnglish (United Kingdom)