Τεύχη - Τόμος 7 - 2009 - Τεύχος 2

Η Έρευνα για την Κατασκευή Οργάνων Αξιολόγησης της Χορευτικής Επίδοσης. Ανασκοπική Μελέτη

 

Ασπασία Δανιά, Μαρία Κουτσούμπα, Δημήτριος Χατζηχαριστός, & Βασιλική Τυροβολά

ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

 

Περίληψη

Παρά το γεγονός ότι ο χορός έχει ενταχθεί στα αναλυτικά προγράμματα των δημοσίων σχολείων στο πλαί- σιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, εν τούτοις, τα συγγράμματα που αφορούν στη μετάδοση και διδασκαλία του, δεν παρέχουν πληροφορίες σχετικά με διαδικασίες έγκυρης και αξιόπιστης καταγραφής των επι- δόσεων των μαθητών. Αναμφισβήτητα, η θέσπιση οργάνων αξιολόγησης της χορευτικής επίδοσης θα έδινε την ευκαιρία σε δασκάλους και μελετητές χορού να μοιραστούν, να συγκρίνουν και να μελετήσουν αποτελέσματα μάθησης και μεθόδους διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταδείξει τις έρευνες σχετικά με την κατασκευή έγκυρων και αξιόπιστων οργάνων αξιολόγησης της κίνησης και ειδικότερα της χορευτικής κίνησης, ως βασικής παραμέτρου της χορευτικής επίδοσης. Mε αναφορά στις έννοιες αξιολόγηση, επίδοση, κρι- τήριο, χορευτική επίδοση, γίνεται μια κριτική παρουσίαση των μεθοδολογικών προσανατολισμών σχετικών με τη συστηματική καταγραφή της χορευτικής επίδοσης, εντασσόμενης στο πλαίσιο της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης μαθητών/σπουδαστών. Από την ανασκόπηση διαπιστώθηκε ότι η έρευνα σχετικά με το χορό ως αντικείμενο ενταγμένο στην εκπαιδευτική διαδικασία, έχει μέχρι σήμερα στηριχθεί κυρίως σε μεμονωμένες παρατηρήσεις, μελέτες περίπτωσης και προσπάθειες των ερευνητών να σχεδιάσουν ή να εφαρμόσουν λίστες κριτηρίων αξιολόγησης χωρίς ωστόσο να προβούν σε ελέγχους εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Παράλληλα, αναδείχθηκε η σημαντικότητα και η αναγκαιότητας κατασκευής ενός έγκυρου και αξιόπιστου οργάνου αξιολόγησης της χορευτικής επίδοσης, ως αναπόσπαστου τμήματος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στα ελληνικά δεδομένα, με εφαρμογή στον ελληνικό παραδοσιακό χορό. Μόνο κατά αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να εντο- πιστούν οι αδυναμίες χορευτών, μαθητών και μεθόδων διδασκαλίας, προκειμένου να προαχθεί η μάθηση και να εμπεδωθούν αποτελεσματικότερα οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα σπουδών χορευτικές δεξιότητες.

 

Λέξεις κλειδιά: χορευτική επίδοση, αξιολόγηση, όργανο αξιολόγησης, κριτήρια αξιολόγησης

Всадники "педагогика подласого скачать" проходили в двухстах шагах от того места, где лежал пастух.

Единственным нашим укреплением было кольцо деревьев.

на, по крайней мере, таком моменте.

Я "Комикс Волчица и пряности Т.3" со своим фельдкуратом иначе не поступал.

Было вывешено новое объявление.

Этот великан совершенно утратил душевное равновесие и в полном отчаянии размахивал руками.

GreekEnglish (United Kingdom)