Ερευνητική εργασία | Άσκηση & Αναψυχή | ||
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΘΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΔΙΑΚΟΠΩΝ | |||
|
|||
Δημοσιεύτηκε: 30 Ιανουαρίου 2003 | |||
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2003), 1, 8-18. | |||
Περίληψη | |||
Σκοπός της μελέτης ήταν η εκτίμηση της ποιότητας υπηρεσιών άθλησης και ψυχαγωγίας (animation) σε πολυτελή ξενοδοχεία παραθερισμού ελληνικής εταιρείας. Το ερωτηματολόγιο περιείχε ερωτήσεις από το SERVQUAL (Parasuraman, Zeithaml & Berry 1994) για τους παράγοντες: εμφάνιση, αξιοπιστία, ασφάλεια, ανταπόκριση και συναίσθηση – φροντίδα. Οι συμμετέχοντες (Ν=105) κατέγραψαν ταυτόχρονα σε τρεις στήλες σε φθίνουσα 5βάθμια κλίμακα Likert scale (1= υψηλό - 5= χαμηλό επίπεδο) την άποψή τους για: α) το ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο ποιότητας β) το επιθυμητό επίπεδο και γ) το αντιλαμβανόμενο επίπεδο ποιότητας μετά τη συμμετοχή. Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα υπερέβαινε τη «ζώνη ανοχής». (Μ=1.53). Σε δύο από τις διαστάσεις, εξοπλισμό (-0.30<0) και ασφάλεια (-0.05<0), οι συμμετέχοντες ανέμεναν υψηλότερη ποιότητα. Οι χαμηλές προσδοκίες από τις 12 διαστάσεις και συμπληρωματικά σχόλια, υποδεικνύουν ότι άλλες διαστάσεις όπως αυθεντικότητα, φιλοξενία και χαρακτηριστικά του παρέχοντος την υπηρεσία, ενδέχεται να επηρεάζουν τις αντιλήψεις των πελατών, ώστε να εμφανίζονται πολύ ικανοποιημένοι (συνολική ικανοποίηση Μ=1.48). Το εργαλείο με τρεις στήλες και 5βάθμια κλίμακα φάνηκε ανεπαρκές για την εκτίμηση της ποιότητας υπηρεσιών σε δραστηριότητες αναψυχής ξενοδοχείων. Οι διευθυντές μπορούν να βελτιώσουν τον εξοπλισμό και τις συνθήκες ασφάλειας κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων. Στο εργαλείο εκτίμησης προτείνεται να περιλαμβάνονται και λειτουργικές διαστάσεις της υπηρεσίας και να γίνεται συνδυασμός ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων αξιολόγησης. |
|||
Λέξεις - κλειδιά: άσκηση και ψυχαγωγία ξενοδοχείων, ποιότητα υπηρεσιών, αναψυχή, ξενοδοχεία διακοπών. |