Τεύχη - Τόμος 7 - 2009 - Τεύχος 3

H Επίδραση των Μεθόδων Αμοιβαίας Διδασκαλίας και Αυτοελέγχου στην Παρακίνηση και την Ικανοποίηση από το Μάθημα της Φυσικής Αγωγής

 

Δημήτριος Μίζιος, Νικόλαος Διγγελίδης, Μάριος Γούδας, & Αθανάσιος Παπαϊωάννου

ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

 

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστούν η επίδραση της εφαρμογής δυο διαφορετικών με- θόδων διδασκαλίας στην εσωτερική–εξωτερική παρακίνηση και την ικανοποίηση από το μάθημα της Φυσι- κής Αγωγής. Επίσης, εξετάστηκαν οι επιδράσεις της διδασκαλίας στην επίδοση σε τρεις κινητικές δεξιότητες της καλαθοσφαίρισης. Στην έρευνα συμμετείχαν 106 μαθητές της Α΄ Γυμνασίου (57 αγόρια και 49 κορίτσια) ηλικίας περίπου 12 ετών (Μ=12.03±.21). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση κατάλληλα προσαρμοσμένων ερωτηματολογίων και κινητικών τεστ καλαθοσφαίρισης. Όλες οι κλίμακες των ερωτηματολογίων είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής (α>.61). Το δείγμα χωρίστηκε σε 3 ομάδες: α) ομάδα αμοιβαίας διδασκαλίας, β) ομάδα αυτοελέγχου και γ) ομάδα ελέγχου. Εφαρμόστηκε ένα παρεμβατικό πρόγραμμα ε- ξάσκησης των μαθητών σε τρεις δεξιότητες καλαθοσφαίρισης, με την μέθοδο της αμοιβαίας διδασκαλίας και του αυτοελέγχου στις αντίστοιχες ομάδες (α και β). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές που διδάχθηκαν τα αντικείμενα με τη μέθοδο του αυτοελέγχου είχαν υψηλότερα σκορ σε σύγκριση με τους μαθητές της αμοι- βαίας διδασκαλίας στις κλίμακες της εσωτερικής παρακίνησης και της αναγνωρίσιμης ρύθμισης. Στο σύνολο των μετρήσεων και τα δυο φύλα αύξησαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, με τα αγόρια να υπερτερούν στα κινητικά τεστ. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και εσωτερικών παρακινούμενων συμπεριφορών των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

 

Λέξεις κλειδιά: μέθοδοι διδασκαλίας, παρακίνηση, ικανοποίηση από το μάθημα

GreekEnglish (United Kingdom)