Τεύχη - Τόμος 7 - 2009 - Τεύχος 3

Αξιολόγηση της Συμπεριφοράς Προπονητών Αναπτυξιακών Ηλικιών μέσω Συστηματικής Παρατήρησης

Γιάννης Τζιουμάκης¹, Μαρία Μιχαλοπούλου1, Νίκος Αγγελούσης1, Αθανάσιος Παπαϊωάννου²,

& Τριαντάφυλλος Χριστοδουλίδης1

1ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

2ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν διττός: α) η προσαρμογή και ο έλεγχος αξιοπιστίας του Coaching Behavior Assessment System (CBAS; Smith et al., 1977) σε Ελληνικό πληθυσμό (Σύστημα Αξιολόγησης της Προπονητικής Συμπεριφοράς-ΣΑΠΣ) και β) η καταγραφή και αξιολόγηση της προπονητικής συμπεριφοράς εννέα προπονητών καλαθοσφαίρισης και χειροσφαίρισης αναπτυξιακών ηλικιών, μέσω της ανατροφοδότη- σης που παρείχαν και οι οποίες αντιστοιχούν στις 12 κατηγορίες του οργάνου. Όσον αφορά την αξιοπιστία της Ελληνικής εκδοχής του οργάνου, αυτή κυμάνθηκε σε αποδεκτά επίπεδα, τόσο μεταξύ των παρατηρητών (k=.79), όσο και μεταξύ του ίδιου παρατηρητή (k=.81). Μεγάλο ποσοστό των καταγεγραμμένων συμπεριφορών των προπονητών αφορούσε Τεχνική Οδηγία μετά από Λάθος και Γενική Τεχνική Οδηγία, ενώ ακολούθησαν η Γενική Ενθάρρυνση και η Θετική Ενίσχυση. Συνεπή με ευρήματα προηγούμενων ερευνών, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας δείχνουν πως η διόρθωση λαθών, όπως επίσης η ενθάρρυνση/ενίσχυση, αποτελούν τις συχνότερα καταγεγραμμένες προπονητικές συμπεριφορές.

 

Λέξεις κλειδιά: CBAS, ανατροφοδότηση, προπονητική συμπεριφορά, συστηματική παρατήρηση

GreekEnglish (United Kingdom)