Τεύχη - Τόμος 1 -2003 - Τεύχος 1
Ερευνητική εργασία Σχολική Φ.Α.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΤΥΠΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ ΜΕ ΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΣΤΗΝ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
  Νίκος Βερναδάκης1, Παναγιώτης Αντωνίου2, Ηρακλής Κέλλης & Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου2
1ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
2ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Δημοσιεύτηκε: 15 Φεβρουαρίου 2003
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2003), 1, 36-42.
Περίληψη

Ο σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να προσδιορίσει την αποτελεσματικότητα της παραδοσιακής διδασκαλίας, και της διδασκαλίας με την βοήθεια του Η/Υ στην εκμάθηση της πάσας με τα δάχτυλα στην πετοσφαίριση. Οι συμμετέχοντες ήταν 32 μαθητές γυμνασίου της πρώτης και δευτέρας τάξης, που τυχαία κατανεμήθηκαν σε μια από της δυο ομάδες διδασκαλίας: α) παραδοσιακή διδασκαλία (TI) και β) διδασκαλία με την βοήθεια του Η/Υ (CAI). Σε κάθε ομάδα αφιερώθηκαν εννιά 40-λεπτες περίοδοι διδασκαλίας. Η ομάδα (TI) μάθαινε την δεξιότητα της πάσας μέσα από διαδοχικές και προοδευτικές δεξιότητες που συνοδεύονταν από ασκήσεις και πρακτική επανάληψη δια μέσου ενός δασκάλου. Η ομάδα διδασκαλίας με τη βοήθεια του υπολογιστή μάθαινε την δεξιότητα της πάσας μέσα από διαδοχικές και προοδευτικές δεξιότητες που συνοδεύονταν από ασκήσεις και πρακτική επανάληψη δια μέσου ενός προγράμματος πολυμέσων. Στην αρχή και στο τέλος της έρευνας οι ομάδες έλαβαν ένα τεστ γνώσης πολλαπλής επιλογής και ένα τεστ δεξιότητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ της παραδοσιακής και της ομάδας των υπολογιστών όσον αφορά τα τεστ γνώσης και δεξιότητας. Συμπερασματικά η τεχνολογία των πολυμέσων είναι το ίδιο αποτελεσματική με την παραδοσιακή διδασκαλία στην εκμάθηση των δεξιοτήτων.

Λέξεις κλειδιά: Διδασκαλία με την βοήθεια Η/Υ, εφαρμογή πολυμέσων και κινητική δεξιότητα.

GreekEnglish (United Kingdom)