Τεύχη - Τόμος 1 -2003 - Τεύχος 2
Ερευνητική εργασία Σχολική Φ.Α.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
  Γιώργος Οικονομόπουλος1, Γιώργος Τζέτζης2, Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου1 & Χαράλαμπος Τσορμπατζούδης2
1ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
2ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δημοσιεύτηκε: 7 Μαΐου 2003
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2003), 1, 132-142.
Περίληψη

Σκοπός της μελέτης αυτής ήταν να εξετάσει εάν στοιχεία της προσωπικότητας των μαθητών αξιολογούνται από τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, με ποιόν τρόπο γίνεται αυτή η αξιολόγηση, αν αποτελεί μέρος της αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης των μαθητών και τέλος εάν η αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας των μαθητών διαφοροποιούνται σε σχέση με το φύλο, την εμπειρία, την παράλληλη προπονητική ιδιότητα των καθηγητών και την εκπαίδευσή τους σε θέματα αξιολόγησης και βαθμολόγησης των μαθητών. Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 280 καθηγητές Φυσικής Αγωγής (159 άνδρες και 121 γυναίκες), οι οποίοι εργάζονταν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής αξιολογούσαν θετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των μαθητών που σχετίζονταν με την ατομική και την ομαδική επιτυχία και τη δουλειά και με τη συναδελφικότητα, και αρνητικά τα χαρακτηριστικά εκείνα της προσωπικότητας που σχετίζονταν με την εσωστρέφεια των μαθητών. Αν και η αξιολόγηση της προσωπικότητας των μαθητών αντιπροσώπευε περισσότερο από το 50% της συνολικής αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης, αυτή βασιζόταν κατά κύριο λόγο στην υποκειμενική κρίση των καθηγητών και όχι σε αντικειμενικές μετρήσεις. Το φύλο, η εμπειρία, η παράλληλη προπονητική ιδιότητα και η εκπαίδευση των καθηγητών φυσικής αγωγής σε θέματα αξιολόγησης και βαθμολόγησης φάνηκε ότι επηρέασαν την παραπάνω διαδικασία.

Λέξεις - κλειδιά: αξιολόγηση, παράγοντες προσωπικότητας, φυσική αγωγή
GreekEnglish (United Kingdom)