Τεύχη - Τόμος 1 -2003 - Τεύχος 2
Ερευνητική εργασία Σχολική Φ.Α.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΟΚΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ
  Νεραντζούλα Κουφού, Μαρία Μιχαλοπούλου, & Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου
ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουνίου 2003
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2003), 1, 159-168.
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να ελέγξει την επίδραση της πλοκής περιεχομένου στην εκμάθηση τριών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης: απλής πάσας εμπρός, πάσας από κάτω και σέρβις χαμηλού μετωπικού, στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην έρευνα συμμετείχαν 117 μαθητές και μαθήτριες (64 αγόρια, 53 κορίτσια), της πρώτης και δευτέρας τάξης γυμνασίου, (ΜΟ ηλικίας=12,99 έτη, SD=0,59), που χωρίστηκαν σε τρεις ισομεγέθεις ομάδες (n=39), ελέγχου, ομαδοποιημένης και διαδοχικής μεθόδου εξάσκησης. Τα άτομα των πειραματικών ομάδων εκτέλεσαν συνολικά 135 επαναλήψεις κάθε δεξιότητας, 45 σε κάθε διδακτική ώρα. Η φάση εξάσκησης διήρκεσε 9 διδακτικές ώρες. Η αρχική μέτρηση πραγματοποιήθηκε πριν την έναρξη της εξάσκησης, η τελική μέτρηση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξάσκησης και η μέτρηση διατήρησης μία εβδομάδα μετά την τελική. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις έδειξαν σημαντική βελτίωση των πειραματικών ομάδων μόνο για το σέρβις αλλά δε σημειώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων της ομαδοποιημένης και της διαδοχικής μεθόδου εξάσκησης σε καμιά από τις δεξιότητες τόσο στην τελική όσο και στη μέτρηση διατήρησης. Συμπερασματικά τα αποτελέσματα της έρευνας δε δηλώνουν την υπεροχή της υψηλής πλοκής περιεχομένου έναντι της χαμηλής πλοκής περιεχομένου ούτε στην εκμάθηση ούτε στη διατήρηση των κινητικών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

GreekEnglish (United Kingdom)