Τεύχη - Τόμος 1 -2003 - Τεύχος 2
GreekEnglish (United Kingdom)
Πρακτικών εφαρμογών Σχολική Φ.Α.
ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  Δημήτρης Χατζόπουλος, Αθηνά Κοφτερού & Μαρία Γεωργίου
ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δημοσιεύτηκε: 30 Ιουνίου 2003
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2003), 1, 176-183.
Περίληψη

Ο στόχος της εργασίας αυτής είναι η περιγραφή ενός προγράμματος εξάσκησης της ισορροπίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για την πολύπλευρη εξάσκηση της ισορροπίας προτείνεται η ταξινόμηση των ασκήσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες ανάλογα με τις απαιτήσεις που αυτές θέτουν στην ικανότητα ισορροπίας (π.χ. γρήγορη εκτέλεση της κίνησης, ακρίβεια στην εκτέλεση κτλ.). Με την ταξινόμηση των ασκήσεων ο εκπαιδευτικός αποκτά τη δυνατότητα να επιλέγει ασκήσεις από διαφορετικές κατηγορίες και έτσι αποφεύγεται η μονόπλευρη εξάσκηση. Επίσης, περιγράφεται το παιδαγωγικό πλαίσιο του προγράμματος και δίνονται παραδείγματα με στόχο όχι μόνο τη βελτίωση της ισορροπίας, αλλά και της γνωστικής και κοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών/τριών. Το βασικό χαρακτηριστικό του παιδαγωγικού πλαισίου που περιγράφεται, είναι η συμμετοχή των μαθητών σε αποφάσεις που αφορούν το μάθημα με βάση τα στιλ διδασκαλίας των Mosston και Ashworth (1997). Το προτεινόμενο πρόγραμμα και τα παραδείγματα εφαρμογής του μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο βοήθημα για τον εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Λέξεις - κλειδιά: εξάσκηση ισορροπίας, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στιλ διδασκαλίας