Ερευνητική εργασία | Σχολική Φ.Α. | ||
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΥΧΕΡΕΙΑΣ - ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤO ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ | |||
|
|||
Δημοσιεύτηκε: 15 Νοεμβρίου 2003 | |||
© Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (2003), 1, 211-220. | |||
Περίληψη | |||
Ο σκοπός της εργασίας είναι η αξιολόγηση της δημιουργικότητας και της δημιουργικής κίνησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας ως προς τις παραμέτρους της κινητικής ευελιξίας, ευχέρειας και πρωτοτυπίας. Για την αξιολόγηση των παραμέτρων αυτών χρησιμοποιήθηκε το Divergent movement ability test (Cleland & Gallahue, 1993). Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 73 παιδιά (38 κορίτσια και 35 αγόρια). Η σύγκριση έγινε μεταξύ των παιδιών προσχολικής ηλικίας που προέρχονταν από χωριό της επαρχίας, την αστική πόλη και παιδιών γυμναστηρίου αστικής πόλης, που συμμετείχαν σε οργανωμένες εξωσχολικές κινητικές δραστηριότητες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, οι στατιστικά σημαντικές διαφορές οι οποίες διαπιστώθηκαν ως προς την κινητική ευελιξία, ευχέρεια και πρωτοτυπία, σύμφωνα με τον τρόπο εκτέλεσης των δεξιοτήτων και των χειρισμών, αφορούσαν μόνο την ομάδα η οποία συμμετείχε σε οργανωμένες εξωσχολικές δραστηριότητες στο γυμναστήριο. Δεν εμφανίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο, ώστε να δημιουργήσουν διαφορετικούς βαθμούς προσέγγισης όσον αφορά την κινητική ευελιξία, ευχέρεια και πρωτοτυπία. Φαίνεται ότι η δημιουργική κίνηση λειτουργεί ως αφετηρία ανάπτυξης της δημιουργικής συμπεριφοράς των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Αυτό έχει ως σκοπό τη μαθησιακή ενεργοποίηση τους, με αποτέλεσμα να γίνουν πιο δημιουργικά, εκφραστικά και επινοητικά. Κρίνεται αναγκαία η εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας που να αναπτύσσουν τη δημιουργική σκέψη ώστε να αποτελέσουν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας στο νηπιαγωγείο. |
|||
|