Issues - Volume2 - 2004

Τόμος 2 - 2004

Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό-

τόµος 2 (1), 40 50

ηµοσιεύτηκε: ? Απριλίου 2003

 

Inquiries in Sport & Physical Education

Volume 2 (1), 40 50

Released: April 15, 2003

 

Απόψεις Μαθητών ∆ηµοτικού και Γυµνασίου της Θράκης για το Μάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας

Ιφιγένεια Σερµάκη, Κατερίνα Παπαδηµητρίου, Καλιόπη ∆ηµητρίου & Κυριάκος Ταξιλδάρης

ΤΕΦΑΑ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

 

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των µαθητών, δηµοτικού και γυµνασίου,

σχετικά µε το µάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας. Επιµέρους στόχος ήταν να ελεγχθούν οι διαφορές µεταξύ των δύο βαθµίδων εκπαίδευσης. Το ερωτηµατολόγιο συµπλήρωσαν οι µαθητές της Ε΄& ΣΤ΄ τάξης των δηµοτικών σχολείων (Ν=164) και της Α΄, Β΄& Γ΄ τάξης των γυµνασίων (Ν=164) της Ξάνθης, Κοµοτηνής και Αλε- ξανδρούπολης. Στους µαθητές του δείγµατος δόθηκε, το τροποποιηµένο για τις ανάγκες της παρούσας έρευ- νας, ερωτηµατολόγιο της ∆ιεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ο.Ε.Ο.Α. «Αθήνα 2004». Για τη στατιστι κή επεξεργασία των δεδοµένων έγιναν συγκρίσεις µέσων όρων (t-test), και συχνοτήτων (x2). Από τα αποτελέ- σµατα φάνηκε ότι στις περισσότερες ερωτήσεις µε κλίµακα τα παιδιά του ∆ηµοτικού έδωσαν τις πιο θετικές απαντήσεις σε αντίθεση µε του Γυµνασίου που φάνηκαν να ήταν, αρκετές φορές, επιφυλακτικά. Επίσης οι µαθητές των δύο βαθµίδων εκπαίδευσης διέφεραν στατιστικά σηµαντικά µεταξύ τους στις επιλογές τους σχετικά µε την θεµατική ενότητα που τους άρεσε, τα αθλήµατα που πρέπει να απασχολούνται, την βαθµολογία στο µάθηµα και την περίοδο της ηµέρας που προτιµούσαν να διδάσκεται. Από τα παραπάνω συµπεραίνεται ότι, η Ολυµπιακή Παιδεία βοήθησε τους µαθητές να αποκτήσουν νέες γνώσεις, δεξιότητες, νέους φίλους, οµα- δικότητα µέσα σε ένα ευχάριστο και έντονα προσανατολισµένο στη κίνηση και τη µάθηση περιβάλλον. Επίσης, κάλυψε κάποιες από τις αναγκαιότητες της ελληνικής εκπαίδευσης, οι µαθητές το αποδέχτηκαν πραγµατικά και θα ήθελαν να συνεχιστεί η εφαρµογή του προγράµµατος και µετά τους Ολυµπιακούς αγώνες.

 

Λέξεις κλειδιά: απόψεις µαθητών, ολυµπιακή παιδεία, δηµοτικό, γυµνάσιο

Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 2 (1), 51 57

ηµοσιεύτηκε: 30 Απριλίου 2004

 

Inquiries in Sport & Physical Education

Volume 2 (1), 51– 57

Released: April 30, 2004

 

Συµµετοχή των παιδιών µε νοητική υστέρηση σε προγράµµατα άσκησης.

Πρόβλεψη της πρόθεσης των γονέων

Πέτρος Νάτσης, Φανή Θεοδώρου, ∆ηµήτριος Κοκαρίδας,

Αντώνης Χατζηγεωργιάδης & Γιάννης Θεοδωράκης

ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

Περίληψη

Η συµµετοχή σε προγράµµατα άσκησης είναι σηµαντική για τη βελτίωση της φυσικής, ψυχικής και κοινωνικής κατάστασης του παιδιού µε νοητική υστέρηση. Η συµµετοχή αυτή επηρεάζεται καθοριστικά από το ρόλο των γονέων και τη στάση τους απέναντι στην άσκηση. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να ερευνή- σει την πρόθεση των γονέων να στείλουν τα παιδιά τους µε νοητική υστέρηση σε οργανωµένα προγράµµατα άσκησης. Η διερεύνηση έγινε µε βάση τη Θεωρία Σχεδιασµένης Συµπεριφοράς. Στην έρευνα συµµετείχαν 45 γονείς παιδιών µε νοητική υστέρηση από τρεις πόλεις της Ελλάδας. Χρησιµοποιήθηκε ερωτηµατολόγιο, το οποίο αξιολογούσε: στάσεις, υποκειµενικό πρότυπο, αντιλαµβανόµενο έλεγχο και πρόθεση σε ότι αφορά την πιθανή συµπεριφορά των γονέων να στείλουν τα παιδιά τους σε οργανωµένα προγράµµατα άσκησης. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν ότι ο αντιλαµβανόµενος έλεγχος συµπεριφοράς ήταν ο πιο σηµαντικός παράγοντας που επηρέασε την πρόθεση των γονέων για τη συµµετοχή των παιδιών τους σε άσκηση.

 

Λέξεις κλειδιά: πρόθεση, γονείς, άσκηση, παιδιά, νοητική υστέρηση

 

Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό-

τόµος 2 (1), 58 66

ηµοσιεύτηκε: 30 Μαΐου 2004

 

Inquiries in Sport & Physical Education

Volume 2 (1), 58 66

Released: May 30, 2004

 

Αξιολόγηση της Φυσικής Κατάστασης που Προάγει την Υγεία στην Πρώτη Τάξη του ∆ηµοτικού

Σχολείου & Οδηγίες για τη Βελτίωσή της Μέσω του Αεροβικού Χορού

Σταυρούλα Μπούσιου, Βασιλική ∆έρρη & Στέλλα Ρόκα

∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης, Τµήµα Επιστήµης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισµού

Κοµοτηνή

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν α) να παρουσιαστεί ένας έγκυρος τρόπος αξιολόγησης της φυσικής κατάστασης που σχετίζεται µε την υγεία, σε παιδιά της Α’ τάξης του δηµοτικού σχολείου και β) να δοθούν οδηγίες ανάπτυξής της µέσω του αεροβικού χορού. Για την αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων προτείνε ται η δέσµη Prudential Fitnessgram test (Cooper Institute for Aerobics Research, 1992). Τα τεστ της δέσµης αφορούν στην καρδιοαναπνευστική αντοχή, την ισχύ/αντοχή του άνω µέρους του σώµατος και των κοιλιακών, την ευλυγισία των ισχίων και του κορµού και τη σύσταση σώµατος. Για την επίτευξη του δεύτερου σκο πού της εργασίας, παρουσιάζονται οδηγίες και µέθοδοι διδασκαλίας του αεροβικού χορού που στην απλή τους µορφή µπορούν να εφαρµοστούν σε παιδιά που φοιτούν στην πρώτη τάξη της πρωτοβάθµιας εκπαί- δευσης για τη βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης-υγείας και την παράλληλη αύξηση του ενδιαφέροντος και της ευχαρίστησής τους από την άσκηση.

 

Λέξεις κλειδιά: φυσική κατάσταση-υγεία, αεροβικός χορός, διδασκαλία, πρώτη σχολική ηλικία, Fitnessgram

 

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 2 (1), 67 72

ηµοσιεύτηκε: 15 Ιουνίου 2004

 

Inquiries in Sport & Physical Education

Volume 2 (1), 67 72

Released: June 15, 2004

 

Ο Αθλητικός Προσανατολισµός Αθλητών Καλαθοσφαίρισης σε Καροτσι

Γεωργία Μαγγουρίτσα, ∆ηµήτριος Κοκαρίδας, Μαρία Χασσάνδρα,

Στέφανος Πέρκος, Στυλιανός Τσάπατος, & Ανδρέας Ντάβος.

ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν να εξεταστεί ο αθλητικός προσανατολισµός αθλητών καλαθοσφαίρισης σε καρότσι από την άποψη της προδιάθεσης για επίτευξη προσωπικών στόχων, της προδιάθεσης για νίκη και της ανταγωνιστικότητας. Στην έρευνα συµµετείχαν 45 αθλητές καλαθοσφαίρισης σε αναπηρικό καρότσι από διαφορετικές οµάδες του ελληνικού εθνικού πρωταθλήµατος. Συµπλήρωσαν το ερωτηµατολόγιο αθλητικού προσανατολισµού (Gill & Deeter, 1988), το οποίο αξιολογεί τα αποτελέσµατα για τρεις παράγοντες: την ανταγωνιστικότητα, την προδιάθεση κατάκτησης προσωπικών στόχων και την προδιάθεση για νίκη. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν χαµηλά επίπεδα της ανταγωνιστικότητας και της επίτευξης προσωπικών στόχων και µέτρια επίπεδα προσανατολισµού στη νίκη. Με βάση τα αποτελέσµατα σχετικά µε τον αθλητικό προσανατολισµό των καλαθοσφαιριστών σε καρότσι, έγιναν περαιτέρω προτάσεις για τη διαµόρφωση αποτελεσµατικότερων προγραµµάτων άσκησης.

 

Λέξεις κλειδιά: προδιάθεση κατάκτησης προσωπικών στόχων, προδιάθεση νίκης, ανταγωνιστικότητα

 

More Articles...
GreekEnglish (United Kingdom)