Issues - Volume4 - 2006

Τόμος 4 - 2006

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 4 (1), 39 – 44

∆ηµοσιεύτηκε: 30 Μαρτίου 2006

 

Inquiries in Sport & Physical Education Volume 4 (1), 39- 44

Released: March 30, 2006

 

Η Επίδραση Ενός Προγράµµατος Καθορισµού Στόχων στη Βελτίωση της Απόδοσης Παιδιών µε Νοητική Υστέρηση

Μαρία Κοντού & Αδαµαντία Καραγιώργου

ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν, να εξετάσει την επίδραση ενός προγράµµατος καθορισµού στό χων στη βελτίωση της απόδοσης παιδιών µε νοητική υστέρηση. Το δείγµα αποτέλεσαν δέκα µαθητές του Ειδικού ∆ηµοτικού Σχολείου Τρικάλων (MΟ = 9.1 ετών, ΤΑ= 1.05). Εξετάστηκε η απόδοση τους στο σουτ σε τέρµα. Ακολούθησε πρόγραµµα παρέµβασης έξι εβδοµάδων, µε την εφαρµογή προσωπικών στόχων απόδοσης στην πειραµατική οµάδα. Η στατιστική ανάλυση έδειξε, στατιστικά σηµαντικές διαφορές µεταξύ της αρχικής και τελικής µέτρησης στην πειραµατική οµάδα (p<.05), ενώ δεν φάνηκαν διαφορές στην οµάδα ελέγχου. Τα παιδιά της πειραµατικής οµάδας κατάφεραν να βελτιώσουν την απόδοσή τους και να πετύχουν τονστόχο που είχαν θέσει. Με βάση τα αποτελέσµατα, η παρέµβαση αυτή µπορεί να αποτελέσει ένα κίνητρο γιτην χρήση διαφορετικών µεθόδων βελτίωσης της κινητικής απόδοσης και αύξησης της συµµετοχής των παιδιών των Ειδικών Σχολείων της χώρας µας στο µάθηµα της Φυσικής Αγωγής.

Λέξεις κλειδιά: φυσική αγωγή, ειδικό σχολείο, άσκηση, παιδιά µε νοητική υστέρηση.

 

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 4 (1), 45 – 56

∆ηµοσιεύτηκε: 30 Μαρτίου 2006

 

Inquiries in Sport & Physical Education Volume 4 (1), 45 - 56

Released: March 30, 2006

 

Η Επίδραση ενός Προσαρµοσµένου Προγράµµατος Άσκησης στην Ανάπτυξη της Αδρής Κινητικότητας και της Κινητικής Απόδοσης Εφήβων µε Σπαστική Ηµιπληγία

Ιφιγένεια Κάνδραλη,Γεώργιος Κατσιµάνης,Κοσµάς Χριστούλας,Χριστίνα Ευαγγελινού,& Νικολέτα Αγγελοπούλου

∆ηµόσιο Ειδικό Γυµνάσιο (ΕΛΕΠΑΠ), Θεσσαλονίκη

Εργαστήριο Προσαρµοσµένης Φυσικής Αγωγής, ΤΕΦΑΑ Σερρών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο Εργοφυσιολογίας – Εργοµετρίας, ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο Αναπτυξιακής Ιατρικής και Ειδικής Αγωγής, ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

 

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν να αξιολογήσει την επίδραση ενός προσαρµοσµένου προγράµµατος άσκησης στην αδρή κινητική λειτουργία και απόδοση εφήβων µε Σπαστική Ηµιπληγία (ΣΗ), από εγκεφαλική παράλυση (ΕΠ).Στη µελέτη συµµετείχαν 10 έφηβοι µε ΣΗ (13-17 ετών), οι οποίοι µέχρι τότε παρακολουθούσαν προγράµµατα φυσικοθεραπείας και φυσικής αγωγής. Χωρίστηκαν τυχαία σε δύο οµάδες των 5 ατόµων, εκ των οποίων η µία ήταν η οµάδα παρέµβασης (Οµάδα Α) και η άλλη η οµάδα ελέγχου (Οµάδα Β). Η Οµάδα Α εξασκήθηκε µόνο στο προσαρµοσµένο πρόγραµµα άσκησης το οποίο είχε διάρκεια 12 εβδοµάδες, τρεις φορές την εβδοµάδα από 50 λεπτά η κάθε ενότητα, ενώ η οµάδα Β ακολούθησε µόνο το συνηθισµένο πρόγραµµα του σχολείου, τέσσερις φορές την εβδοµάδα. Πραγµατοποιήθηκαν τεστ εκτίµησης πριν και µετά το πέρας των προγραµµάτων για να αξιολογηθεί η αδρή κινητική λειτουργία και απόδοση των εφήβων µε ΣΗ και των δύο οµάδων. Τα όργανα που χρησιµοποιήθηκαν ήταν το GMFM (Gross Motor Function Measure, Μέτρηση Αδρής Κινητικής Λειτουργίας) και το GMΡM (Gross Motor Performance Measure, Μέτρηση Αδρής Κινητικής Απόδοσης). Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι το προσαρµοσµένο πρόγραµµα άσκησης είχε θετική επίδραση στην οµάδα παρέµβασης καθώς βελτιώθηκαν οι κινητικές δεξιότητες των εφήβων, τόσο ποσοτικά (p<.001) όσο και ποιοτικά (p<.001). Καµία διαφορά δεν υπήρξε µεταξύ της αρχικής και τελικής µέτρησης στην οµάδα ελέγχου. Συµπερασµατικά, οι έφηβοι µε ΣΗ της µελέτης αυτής, µπορούν να βελτιώσουν τις κινητικές τους δεξιότητες ποσοτικά και ποιοτικά, συµµετέχοντας σε ένα προσαρµοσµένο πρόγραµµα άσκησης.

 

Λέξεις κλειδιά: αδρή κινητική λειτουργία, GMFM, GMΡM, εγκεφαλική παράλυση.

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 4 (1), 57 – 67

∆ηµοσιεύτηκε: 4 Απριλίου 2006

 

Inquiries in Sport & Physical Education Volume 4 (1), 57 - 67

Released: April 4, 2006

 

Επιθετικότητα, Προσωπικοί Προσανατολισµοί και Εσωτερική-Εξωτερική Παρακίνηση των Μαθητών

στο Μάθηµα της Φυσικής Αγωγής

Nίκος ∆ιγγελίδης, Άννα Μπογιατζή, Αντώνης Χατζηγεωργιάδης, & Αθανάσιος Παπαϊωάννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνηθεί η σχέση µεταξύ της επιθετικότητας, των προσωπικών προσανατολισµών και της εσωτερικής-εξωτερικής παρακίνησης µαθητών γυµνασίου καθώς και οι διαφορές αυτών ως προς το φύλο και την τάξη.Στην έρευνα συµµετείχαν 176 µαθητές Α,΄Β΄και Γ΄Γυµνασίου (84αγόρια,92 κορίτσια)ηλικίας 12-15 ετών (Μ=13.53 ± 1.06). Η έρευνα πραγµατοποιήθηκε µε τη χρήση κατάλληλα προσαρµοσµένων ερωτηµατολογίων. Όλες οι κλίµακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής (α>.64). Ανάλυση διακύµανσης δυο κατευθύνσεων έγινε προκειµένου να εξεταστούν οι διαφορές µε βάση το φύλο και την τάξη. Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι υπήρχαν στατιστικά σηµαντικές διαφορές µεταξύ των δυο φύλων ως προς το µη φυσικό εκφοβισµό αντιπάλου, το φυσικό εκφοβισµό αντιπάλου και την έλλειψη παρακίνησης µε τα αγόρια να έχουν υψηλότερα σκορ σε όλες τις παραπάνω κλίµακες σε σύγκριση µε τα κορίτσια. Ο µη φυσικός εκφοβισµός αντιπάλου είχε στατιστικά θετική σηµαντική συσχέτιση µε το φυσικό εκφοβισµό αντιπάλου, την εξωτερική παρακίνηση και την έλλειψη παρακίνησης και αρνητική συσχέτιση µε την ικανοποίηση από το µάθηµα.Τέλος,ο φυσικός εκφοβισµός αντιπάλου είχε στατιστικά σηµαντική συσχέτιση µε την έλλειψη παρακίνησης.

 

Λέξεις κλειδιά: επιθετικότητα, προσανατολισµός στη µάθηση, προσανατολισµός στο εγώ, εσωτερική-εξωτερική παρακίνηση,φυσική αγωγή.

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό τόµος 4 (1), 68 – 77

∆ηµοσιεύτηκε: 4 Απριλίου 2006

 

Inquiries in Sport & Physical Education Volume 4 (1), 68 - 77

Released: April 4, 2006

 

«Σχόλη», «Αναψυχή» & «Αθλητισµός»: Εννοιολογική Συσχέτιση των Όρων

Χαρίλαος Κουθούρης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Η παρούσα µελέτη διαχωρίζει τις έννοιες της «σχόλης» και της «αναψυχής» και επιχειρεί τη σύνδεσή τοµε την έννοια του «αθλητισµού». Ακόµη αναπτύσσει ένα µοντέλο στήριξης της σχέσης που διαµορφώνουνταξύ τους οι έννοιες «σχόλη», «αναψυχή», «διασκέδαση», «ψυχαγωγία» και «αθλητισµός». Η ύπαρξη απόπερασµένο πλέον αιώνα, του ελεύθερου χρόνου ως «προνόµιο» κάθε πολίτη, αποτελεί αφενός νοµοτελειανθρώπινη κατάκτηση και αφετέρου εγκαθίδρυση της µεγαλύτερης αντίστοιχης εµπορικής αγοράς στον πλανήτη. Η χώρα µας, ως προορισµός, στο κέντρο της παγκόσµιας ιστορίας, έχει διαχρονικά «δοκιµάσει» όλεςδυνητικές µορφές που έλαβε το ανθρώπινο αγαθό της «σχόλης». Το περιεχόµενο και η έννοια του όρου «σχόλη», άλλαζε πάντοτε σύµφωνα µε τις επικρατούσες ελευθερίες, αξίες και ευκαιρίες, που επέβαλε η κάθε κυρχη πολιτική η στρατιωτική εξουσία. Η «σχόλη» και οι δραστηριότητες που την εκφράζουν διαµορφώνοντααπό την εκάστοτε φιλοσοφία ζωής, την επικρατούσα πολιτική, την τεχνολογία και τη δυναµική της οικονοµ

 

Λέξεις κλειδιά: ελεύθερος χρόνος, σχόλη, αναψυχή, ψυχαγωγία, διασκέδαση, αθλητισµός

More Articles...
GreekEnglish (United Kingdom)