Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό-

τόµος 2 (1), 26 32

ηµοσιεύτηκε: 15 Φεβρουαρίου 2004


Inquiries in Sport & Physical Education

Volume 2 (1), 26 32

Released: February 15, 2004


 

Ανησυχίες Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής

 

Αµαλία Καραµπέκου, Μαρία Χασάνδρα & Μάριος Γούδας

 

ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας



Περίληψη

Σκοπός της εργασίας ήταν να προσαρµόσει το ερωτηµατολόγιο Teacher’ s Concerns Questionnaire Physical Education (TCQ – PE; McBride, 1993) στα ελληνικά δεδοµένα και να καταγράψει τις ανησυχίες φοιτητών και εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής για τη διδασκαλία του µαθήµατος της φυσικής αγωγής στο σχολείο. Οι συµµετέχοντες φοιτητές ήταν 205 άτοµα µε µέσο όρο ηλικίας 20.44 έτη και προέρχονταν από τέσσερα τµήµατα Α.Ε.Ι. φυσικής αγωγής, από όλα τα έτη σπουδών. Οι συµµετέχοντες εκπαιδευτικοί ήταν 333 µε µέσο όρο ηλικίας 33.39 έτη και µέσο όρο προϋπηρεσίας 2.82 έτη. Η παραγοντική ανάλυση έδειξε ότι στο ερωτηµατολόγιο διακρίνονται δύο παράγοντες (άµεσες και έµµεσες ανησυχίες). Οι δείκτες εσωτερικής αξιο- πιστίας του ερωτηµατολογίου ήταν ικανοποιητικοί. Οι συµµετέχοντες χωρίστηκαν σε 2 οµάδες: Α (εκπαιδευ- τικοί φυσικής αγωγής) και Β (φοιτητές φυσικής αγωγής), η σύγκριση των οποίων έδειξε ότι οι φοιτητές είχαν σηµαντικά υψηλότερες, τόσο άµεσες, όσο και έµµεσες ανησυχίες σε σχέση µε τους εκπαιδευτικούς και ότι οι γυναίκες είχαν υψηλότερες έµµεσες ανησυχίες σε σχέση µε τους άνδρες. Συµπερασµατικά, το ερωτηµατολό- γιο των ανησυχιών έδειξε ικανοποιητικά ψυχοµετρικά στοιχεία και ικανότητα διάκρισης µεταξύ φοιτητών και εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής. Παρόλα αυτά προτείνεται περαιτέρω εξέταση του ερωτηµατολογίου, ώστε κάποιος να αποκοµίσει επιπλέον σηµαντικές πληροφορίες ως προς τις ανησυχίες της διδασκαλίας του µαθήµατος της φυσικής αγωγής.


Λέξεις Κλειδιά: Ανησυχίες, εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής, φοιτητές φυσικής αγωγής