Δρ Αθανάσιος ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
|
||
Βαθμίδα Αθλητική Ψυχολογία Κτίριο: Α Γραφείο: 1 |
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. Τηλέφωνο: 24310 47012 Φαξ: 24310 47056 Προσωπική Ιστοσελίδα: |
|
Ερευνητική Εξειδίκευση Παρακίνηση, προώθηση φυσικής δραστηριότητας |
||
Περίληψη Βιογραφικού Σημειώματος O Αθανάσιος Παπαϊωάννου είναι καθηγητής αθλητικής ψυχολογίας και oτωρινός Κοσμήτορας της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι ο ιδρυτής του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψυχολογία της Άσκησης και ήταν ο συντονιστής στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας του Ευρωπαϊκού μεταπτυχιακού προγράμματος ErasmusMundusinEuropeanSportandExercisePsychology. Κατέχει πτυχίο φυσικής αγωγής και αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μεταπτυχιακό τίτλο MPhil στη ψυχολογία της φυσικής δραστηριότητας από το πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και διδακτορικό δίπλωμα στην Ψυχολογία στην εκπαίδευση και στον αθλητισμό από το πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ. Ήταν αντιπρόεδρος και ταμίας της InternationalSocietyofSportPsychology και ήταν πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αθλητικής Ψυχολογίας και αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Φυσικής Αγωγής. Ήταν ο διευθυντής του 10ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Αθλητικής Ψυχολογίας που έγινε το 2001 στη Σκιάθο και μέλος οργανωτικών και επιστημονικών επιτροπών αρκετών παγκόσμιων και πανευρωπαϊκών συνεδρίων αθλητικής ψυχολογίας. Είναι ο εκδότης του InternationalJournalofSportandExercisePsychology και ήταν μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του PsychologyofSportandExercise για 10 χρόνια. Ως επιστημονικός υπεύθυνος έχει συντονίσει Ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα σε θέματα φυσικής δραστηριότητας και υγείας ενώ υπήρξε αξιολογητής ερευνητικών προγραμμάτων στον ίδιο τομέα σε διάφορες χώρες. Τώρα συντονίζει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο το Ευρωπαϊκό έργο “ IdentifyingandMotivatingyouthwhomostlyneedPhysicalACTivity (IMPACT)» συνεργαζόμενος με κορυφαίους ερευνητές και επικεφαλής χάραξης πολιτικής στον τομέα της Φυσικής Αγωγής σε 7 Ευρωπαϊκές χώρες. Μαζί με άλλους συγγραφείς ο κ. Παπαϊωάννου έχει εκδώσει ένα διεθνές βιβλίο στην αθλητική ψυχολογία με 144 συγγραφείς από 24 χώρες, έχει γράψει 4 βιβλία στην περιοχή της αθλητικής ψυχολογίας και της σχολικής φυσικής αγωγής, 2 βιβλία του δημοσίου για τον εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής και ένα βιβλίο στατιστικής. Έχει συντονίσει και αξιολογήσει εθνικά προγράμματα σπουδών για τη Φυσική Αγωγή στον Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Επίσης έχει γράψει πάνω από 100 άρθρα σε περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων σε θέματα κλίματος παρακίνησης, προσανατολισμών στόχων, αυτορύθμισης, προώθησης της φυσικής δραστηριότητας και θετικών για την υγεία συμπεριφορών. Ο κ. Παπαϊωάννου έχει καλεστεί ως κεντρικός ομιλητής σε θέματα κινήτρων στον αθλητισμό σε διάφορα διεθνή και εθνικά συνέδρια. Διδάσκει θέματα αθλητικής ψυχολογίας, σχολικής φυσικής αγωγής και εφαρμοσμένης στατιστικής στην Ελλάδα καθώς και σε πανεπιστήμια που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Αθλητικής Ψυχολογίας. Tο 2017 έλαβε το HonorAwardτης InternationalSocietyofSportPsychologyγια το σύνολο της προσφοράς του στον τομέα της αθλητικής ψυχολογίας. Είναι παντρεμένος με μία κόρη και του αρέσει το τρέξιμο. |
||
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
|
1 | Papaioannou, A. G. (2017). Teaching a Holistic, Harmonious and Internal Motivational Concept of Excellence to Promote Olympic Ideals, Health and Well-Being for All. Journal of Teaching in Physical Education, 36(3), 353-368. https://doi.org/10.1123/jtpe.2017-0064 |
2 | Schinke, R. J., Stambulova, N. R., Lidor, R., Papaioannou, A., & Ryba, T. V. (2016). ISSP position stand: Social missions through sport and exercise psychology. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 14(1), 4-22. http://dx.doi.org/10.1080/1612197X.2014.999698 |
3 | Smith, N., Tessier, D., Tzioumakis, Y., Quested, E., Appleton, P., Sarrazin, P., Papaioannou, A., Duda, J.L. (2015). Development and validation of the multidimensional motivational climate observation system. Journal of Sport and Exercise Psychology, 37(1), 4-22. http://dx.doi.org/10.1123/jsep.2014-0059 |
4 | Slawinska, M.M., Papaioannou, A.G., Chatzisarantis, N.L.D., Hatzigeorgiadis, A., Davis, P.A. (2015). On the relativistic nature of predicted and real physical experiences: A field experiment. Psychology of Sport and Exercise, 16, 106-111. doi:10.1016/j.psychsport.2014.10.001 |
5 | Gorozidis, G., & Papaioannou, A.G. (2014). Teachers’ motivation to participate in training and to implement innovations. Teaching and teacher education, 39, 1-11. DOI: 10.1016/j.tate.2013.12.001 |